Pierwszy kurs w ramach Spatia Teacher Academy odbył się w Reykjaviku na Uniwersytecie Islandzkim.
Od 4 do 11 sierpnia nauczyciele z Niemiec, Austrii, Estonii i Węgier uczyli się jak zastosować różnego rodzaju gry w edukacji.
Szkolenie prowadził doświadczony trener, nauczyciel akademicki i pasjonat gier – Marcin Pałys
Game Based Learning for Schools and Teachers
Powszechnie uznaje się, że nauczyciele powinni oferować zajęcia, które aktywnie angażują uczniów w proces uczenia się. Eksploracja gier i narzędzi cyfrowych ma kluczowe znaczenie, ponieważ poprawiają one rzeczywistość i zapewniają nauczycielom możliwości wspierania uczenia się. Gry i technologia tworzą optymalne środowiska do eksploracji, znacząco wpływając na zdolność uczniów do uczenia się poprzez praktyczne doświadczenia i natychmiastowe zdobywanie wiedzy i umiejętności. Płynna integracja teorii i praktyki w rozwiązywaniu problemów w kontekście gry jest kluczowym aspektem. Poprzez zabawę i interakcję z różnymi formami rzeczywistości, uczniowie mogą przyswajać wiedzę bez świadomego zdawania sobie z tego sprawy. Fundament zabawy i zaangażowania jest niezbędny do budowania umiejętności i zrozumienia.
Ten kurs zapewnia uczestnikom zrozumienie, w jaki sposób możliwości uczenia się, wzmocnienia, bodźce, autonomia i współpraca przeplatają się z uczeniem się opartym na grach. Po zakończeniu kursu uczestnicy zrozumieją zalety i wady różnych technik. Będą czuli się pewnie, wybierając najbardziej odpowiednie działania oparte na grach, dostosowane do ich celów dydaktycznych i konkretnych potrzeb ich uczniów.