The final result of the project „Schoolture for Climate Change” is the creation of an original Guide for teachers.
The guide is a short version that gathers knowledge about Participatory Design, its tools and methodologies as well as how they can be used in the school environment and specifically in Primary Education. It is intended to be an easy-to-use and practical handbook so that teachers themselves can follow clear steps to implement a participatory design program in their classroom.
Key objectives:
- To be a source of inspiration for educational communities in relation to the importance of action against climate change
- To enrich the educational field with experiences from the design field and other experiences from abroad.
- To introduce basic methodologies and approaches in relation to participatory planning and participatory processes in general.
- To provide concrete steps and examples for the implementation of a participatory design program in the school community.
It can be used by educators, parent and guardian associations as well as any artistic, cultural, environmental or research group active with children and school communities.
he guide has been developed with structured steps, relevant material and examples so that it can support participatory actions in schools, from the scale of urban planning of the front yard or neighborhood to the co-creation of cultural and environmental actions on climate change adaptation through artistic approaches and practices.
Find the guide
Find the participatory plan
All the final results of the project are publicly posted with free access for download and use by anyone interested!
You can find the following in the links below:
- Guide in Greek, English, Polish
- Participation plans in Greek, English, Polish
- Final design resulting from the pilot educational program in Greece (in Greek)
- Summary report of the implementation of the pilot educational programs in English
Erasmus+ project results platform
Końcowym rezultatem projektu było stworzenie oryginalnego Przewodnika dla nauczycieli.
Przewodnik jest krótkim materiałem projektowym, który gromadzi wiedzę na temat projektowania partycypacyjnego, jego narzędzi i metodologii, a także tego, jak można je wykorzystać w środowisku szkolnym, a konkretnie w edukacji podstawowej. Ma on być łatwym w użyciu i praktycznym podręcznikiem, dzięki któremu nauczyciele będą mogli wykonać jasne kroki, aby wdrożyć program projektowania partycypacyjnego w swojej klasie.
Kluczowe cele Przewodnika:
- Bycie źródłem inspiracji dla społeczności edukacyjnych w odniesieniu do znaczenia działań przeciwko zmianom klimatu
- Wzbogacenie obszaru edukacji o doświadczenia z dziedziny projektowania i inne doświadczenia z zagranicy.
- Wprowadzenie podstawowych metodologii i podejść w odniesieniu do planowania partycypacyjnego i procesów partycypacyjnych w ogóle.
- Przedstawienie konkretnych kroków i przykładów wdrażania programu projektowania partycypacyjnego w społeczności szkolnej.
Przewodnik może być wykorzystywany przez nauczycieli, stowarzyszenia rodziców i opiekunów, a także wszelkie grupy artystyczne, kulturalne, środowiskowe lub badawcze działające z dziećmi i społecznościami szkolnymi.
Ponadto nasz przewodnik został opracowany z uwzględnieniem sekwencji uporządkowanych kroków jego wdrożania, odpowiednimi materiałami i przykładami, aby mógł wspierać działania partycypacyjne w szkołach, od skali planowania urbanistycznego podwórka lub dzielnicy po współtworzenie działań kulturalnych i środowiskowych w zakresie adaptacji do zmian klimatu ze szczególnym uwzględnieniem inicjatyw, form i praktyk artystycznych.
Przewodnik w trzech wersjach językowych:
Plany partycypacji w trzech wersjach językowych:
Wszystkie końcowe wyniki projektu są publicznie publikowane z bezpłatnym dostępem do pobrania i wykorzystania przez każdego zainteresowanego!
Co można znaleźć w poniższych linkach?
- Przewodnik w języku greckim, angielskim, polskim
- Plany uczestnictwa w języku greckim, angielskim, polskim
- Projekt końcowy pilotażowego programu edukacyjnego w Grecji (w języku greckim)
- Raport podsumowujący realizację pilotażowych programów edukacyjnych w języku angielskim
Erasmus+ project results platform
Project leader: Commonspace Co-op – an organisation with many years of experience in participatory design.
Project partner: SPATIA Foundation for the Development of Education – an organisation that creates and implements modern educational programmes in cooperation with partners from Poland and Europe.
The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
PROJECT NUMBER – 2022-2-EL01-KA210-SCH-000100859