Projekt „Creating Spaces for Creativity” wchodzi w kolejną fazę realizacyjną. W kwietniu 2022 rozpoczęły się prace nad rezultatem nr 3 – przestrzeń przyjazna kreatywności. W ramach tego działania chcemy wypracować rekomendacje dla szkół, w której pokażemy jak tworzyć przestrzeń, którą polubią i uczniowie, i nauczyciele, i która będzie tworzyć atmosferę sprzyjającą zaangażowaniu w naukę.
W maju 2022 r. każdy z partnerów projektu przygotowywał przykłady kreatywnych rozwiązań przestrzennych we własnym kraju. Zebrane dobre praktyki zostały zaprezentowane podczas międzynarodowego spotkania projektowego na greckim Korfu. Zgromadzony zasób posłuży do stworzenia koncepcji publikacji związanej z 3. rezultatem projektu.
Naszą fundację i LO im. S. Banacha w Chorzowie reprezentowała młoda ekipa w składzie: Małgorzata Grzonka, Szymon Witczak, Maria Buczek i Antoni Sobisz. To młodzi edukatorzy angażujący się w działania obywatelskie oraz kształcenie pozaformalne.
Jeszcze w tym roku czekają nas dwa spotkanie w irlandzkim Cork. Ostatnie spotkanie projektowe będzie miało miejsce na portugalskiej Maderze, ale to dopiero w lutym 2023.
Partnerzy projektu Creating Spaces for Creativity:
IX Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu
Malatya Bilim Sanat Merkezi (Turcja)
Edmund Rice College (Irlandia)
CulturePolis (Grecja)
Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares (Portugalia)
Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Edukacji SPATIA – organ prowadzący Liceum Banacha w Chorzowie. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie przestrzeni dla kreatywności i nauki w czasach pandemii. Jak się uczyć, jak uczyć i jak przygotować przestrzeń, aby nauka była kreatywna i interesująca. W projekcie biorą udział nauczyciele szkół z Chorzowa i Sosnowca, nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego oraz przedstawiciele szkół z Irlandii, Portugalii, Grecji i Turcji. Efekty projektu – scenariusze lekcji, poradniki i zbiory dobrych praktyk będą bezpłatnie udostępnione nauczycielom szkół oraz uczniom.