Dwa lata międzynarodowej współpracy, trzy rezultaty, kreatywne spotkania i kolejne wspólne projekty. Projekt „Creating Spaces for Creativity” wchodzi w fazę końcową. Spotkanie na portugalskiej Maderze miało charakter podsumowujący dwuletnie prace nad założonymi rezultatami projektu. Współpraca była niezwykle owocna i stworzyła przestrzeń do realizacji nowych, wspólnych przedsięwzięć.
W projekcie wzięli udział nauczyciele szkół z Irlandii, Madery, Turcji, Grecji i Polski pod kierownictwem Fundacji Spatia. Rezultatami tej współpracy są 3 innowacyjne rozwiązania promujące kreatywność w szkole:
- Praktyczny podręcznik dla nauczycieli: “Jak uczyć kreatywnie?”
- Praktyczny przewodnik dla uczniów – “Jak uczyć się kreatywnie?”
- Rekomendacje i dobre praktyki – “Jak tworzyć kreatywne przestrzenie w szkole?”
Partnerzy projektu Creating Spaces for Creativity:
IX Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu
Malatya Bilim Sanat Merkezi (Turcja)
Edmund Rice College (Irlandia)
CulturePolis (Grecja)
Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares (Portugalia, Madera)
Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Edukacji SPATIA. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie przestrzeni dla kreatywności w edukacji, zarówno w ramach procesów edukacyjnych, jak i kreacji przestrzeni przyjaznej zdobywaniu wiedzy i umiejętności. Jak się uczyć, jak uczyć i jak przygotować przestrzeń, aby nauka była kreatywna i interesująca. W projekcie biorą udział nauczyciele szkół z Sosnowca, nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego oraz przedstawiciele szkół z Irlandii, Portugalii, Grecji i Turcji. Efekty projektu – scenariusze lekcji, poradniki i zbiory dobrych praktyk są bezpłatnie udostępnione nauczycielom szkół oraz uczniom.