Pierwszy rezultat projektu Creating Spaces for Creativity to interaktywny podręcznik o tym, jak kreatywnie się uczyć. Atrakcyjna forma publikacji (ćwiczenia, zadania, ciekawostki, filmy) sprawia, że stanowi ona cenne wsparcie dla nauczycieli i edukatorów, a przede wszystkim dla głównych odbiorców – uczniów. Podręcznik Jak uczyć się kreatywnie? jest wynikiem międzynarodowej współpracy ekspertów m.in. z zakresu pedagogiki, psychologii i komunikacji.
Partnerzy projektu Creating Spaces for Creativity:
IX Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu
Malatya Bilim Sanat Merkezi (Turcja)
Edmund Rice College (Irlandia)
CulturePolis (Grecja)
Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares (Portugalia)
Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Edukacji SPATIA z Chorzowa. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie przestrzeni dla kreatywności i nauki. Jak się uczyć, jak uczyć i jak przygotować przestrzeń, aby nauka była kreatywna i interesująca. W projekcie biorą udział nauczyciele szkół z Chorzowa i Sosnowca, nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego oraz przedstawiciele szkół z Irlandii, Portugalii, Grecji i Turcji. Efekty projektu – scenariusze lekcji, poradniki i zbiory dobrych praktyk będą bezpłatnie udostępnione nauczycielom szkół oraz uczniom.